niedziela, 2 września 2012

Bento - zapowiedź :)


Już jakiś czas temu Karolina wrzuciła post do kategorii 'bentusie' i... na tym się skończyło. Karolino, zachęcam Cię do większej liczby postów, bo wiem, że szykujesz pudełka do pracy! :)
Postanowiłam wziąć przykład z Karoli i zabrać się za robienie drugich śniadań. Trochę zaszalałam i obkupiłam się w sklepie Bentomania - na zdjęciu widzicie pudełko oraz kilka gadżetów - pudełeczka na sos i foremki do kształtowania jajek. Pudełka z Bentomanii są piękne i poręczne, więc przygotowywanie w nich śniadań będzie samą przyjemnością :). 
(właśnie w telewizji leci "Wiem, co jem" o tematyce drugośniadaniowej - w końcu jutro startuje rok szkolny!)
Oczywiście żeby zabrać ze sobą coś pysznego do szkoły/pracy/na uczelnię nie trzeba od razu wydawać fortuny na 'firmowe bento' - pojemników na żywność można poszukać w zwykłych supermarketach (ja nie znalazłam takiego, które by mi odpowiadało, tzn. miało przegródki a jednocześnie nie było monstrualnych rozmiarów) czy sklepach - tu uśmiech w stronę Karoliny i jej pudełka z TK Maxx. Także - szukajcie a znajdziecie! Możecie jeszcze zajrzeć tu: Twój lunchbox to kolejny sklep, w którym można znaleźć przeróżne pudełka, małe i duże.

A gdzie szukać pomysłów, inspiracji dla naszych drugich śniadań? Bento-blogów w polskiej sieci pojawia się coraz więcej, warto też zaglądać na strony zagraniczne. Oto kilka przydatnych adresów, moich ulubionych:

Bento po polsku - blog, który poznałam oczywiście dzięki Karolinie :D i wsiąkłam. Mnóstwo fajnych pomysłów na zdrowe i pyszne jedzenie. Do tego nie zawsze w bentopudełkach, ale też tych 'zwykłych'. Można? Można :)
Bentusie - kolejny polski blog pełen pomysłów, jak zaaranżować swoje drugie śniadanie, aby znalazło się w nim dużo pyszności - różności. To od niego zaczerpnięta nazwa naszego blogowego taga.
Bento girl - świeży blog, na pewno warto zaglądać i obserwować, co dalej :)
Na wsi w Japonii - blog nie tylko o bento, ale o Japonii i tamtejszej kulturze. Zdjęcia 'prawdziwych' japońskich bento!
Japonia bliżej bento - i tu wiele pomysłów na to, co można zabrać na drugie śniadanie.
Z polskich blogów zapraszam Was także do:
Kocham bento
Zapiski kulinarne Oliko
Bento na każdy dzień
Z blogów zagranicznych na pewno warto zajrzeć na:
Cute obento - wiele wskazówek, jak zrobić przeróżne jadalne zwierzątka ;) mnóstwo pięknych zdjęć i zaskakujących pomysłów, jak urozmaicić drugie śniadanie zwierzątkami, samochodami czy postaciami z kreskówek.
Adventures in bentomaking - wszystko: zdjęcia, przepisy, działy tematyczne (np. pudełka z okazji Halloween). 
Happy little bento kolejne pudełkowe inspiracje!
Poza tym:

Another lunch
Bento blog network

A Wy, zabieracie drugie śniadanie do pracy/szkoły/na uczelnię?

3 komentarze:

Karola on 2 września 2012 11:59 pisze...

no ostatnio zarabia trochę na mnie pani kanapka, ale obiecuję poprawę! :)))) zaraz coś wrzucę. polecam wszystkim bento, bo jak człowiek sobie odpuści i zaczyna kupować gotowce siedząc w biurze to później ciężko mu do tego wrócić :(

Helka on 2 września 2012 12:07 pisze...

Śliczne sa te pudełka ;))

cukrowa wróżka on 2 września 2012 12:14 pisze...

ja chcę króliczkowe!!

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting