poniedziałek, 2 stycznia 2012

Blok czekoladowy deluxe


Nie będę gorsza od Oli, oto mój sylwestrowy wypiek: blok z przepisu znalezionego gdzieś w zeszycie mojej mamy. Dzięki nietypowemu nadzieniu bardzo wszystkim smakował i skończył się po kilku minutach, czego nie mogli odżałować coponiektórzy spóźnialscy imprezowicze :-) Robi się bardzo szybko, jedyny minus to konieczność czekania, aż odpowiednio zastygnie w lodówce, najlepiej zostawić go na całą noc. Ja wyjadam jeszcze płynny, a garnej zawsze dokładnie 'czyszczę' łyżeczką, taki ten blok jest pyszny:) ostatnio to mój ulubiony wypiek niewymagający piekarnika, ale obiecuję, że nie poprzestanę tylko na blokach. Tym czasem podaję przepis:

Blok czekoladowy deluxe

2 szklanki cukru
1/2 opakowania mleka w proszku (200g)
1 kostka margaryny lub masła (ta o wielkości 200g)
1/2 szklanka wody
2 łyżki kakao (ja dałam 4)
Aromat waniliowy (dałam domową esencję waniliową)

Cukier rozpuszczamy z wodą, margaryną/masłem, wodą na małym ogniu, mieszając. Po rozpuszczeniu dodajemy kakao i aromat, mieszamy. Zdejmujemy z ognia i dodajemy mleko w proszku, mieszając bardzo dokładnie, by zapobiec powstawaniu grudek (można użyć miksera). Masa zacznie w wyraźny sposób gęstnieć i wtedy wrzucamy to garnka i łączymy z masą to, co planujemy do niej wrzucić. U mnie było to:

170g herbatników maślanych
100g płatków cheerios (świetnie wyglądają w przekroju!)
Garść żurawiny

Ale polecam wam bakalie i próbowanie różnych miksów. Wkładamy do lodówki najlepiej na całą noc, a następnego dnia wcinamy :-) Polecam!

4 komentarze:

Saratelka on 2 stycznia 2012 14:51 pisze...

Mam takie postanowienie, że po obronie pracy dyplomowej zrobię sobie właśnie blok czekoladowy! Już się nie mogę doczekać :D Aaaamm!

olć on 5 stycznia 2012 12:33 pisze...

blok był przepysznie słodziutki:)

burczymiwbrzuchu on 5 stycznia 2012 21:53 pisze...

Oo muszę kiedyś taki blok zrobić, bardzo mi się podoba :)

Marta on 6 stycznia 2012 19:17 pisze...

Uwielbiam blog czekoladowy. Sama często go robiłam. Podoba mi się dodatek płatków cheerios :)

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting