niedziela, 1 stycznia 2012

Nutellowe brownie


Pasibrzuchy witają w Nowym Roku! :)
A Nowy Rok najlepiej rozpocząć przepisami, które wykorzystałyśmy na Sylwestra :).
Zacznę od ciasta, które podbiło moje serce dużo wcześniej, jednak dawno go nie robiłam. Proszę Państwa, oto przepyszne brownie nutellowe!

Przepis znaleziony na moim ulubionym blogu z przepisami na słodkości z piekarnika, czyli na Moich Wypiekach. To brownie jest dla mnie idealne - idealnie słodkie, wilgotne w środku, ale z twardą 'skorupką' na wierzchu, do tego chrupiące orzechy no i posmak nutelli :). Szczerze polecam!
Przepis podaję z moimi zmianami (używałam większej formy niż to było napisane w oryginale).

Nutellowe brownie:
  • pół słoika nutelli
  • tabliczka mlecznej czekolady
  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • kostka masła
  • szklanka mąki
  • szczypta soli 
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • ok. 180g orzechów laskowych

Orzechy trzeba obrać z brązowej skórki (sprawdził się wygrzebany w internecie sposób - wrzucić je na 10minut do piekarnika, przesypać na lnianą ściereczkę i pocierać orzechami zawiniętymi w ściereczkę) i następnie posiekać.
W kąpieli wodnej rozpuścić czekolady, nutellę oraz masło i odstawić do przestygnięcia.
Do masy dodajemy cukier oraz jajka, trzeba wszystko razem zmiksować.
Dodajemy mąkę wymieszaną ze szczyptą soli, miksujemy. Na koniec pozostaje nam wmieszać posiekane orzechy :).
Formę na brownie posmarowałam masłem i podsypałam bułką tartą i dopiero wtedy wyłożyłam na nią ciasto. 
Pieczemy przez 20-25 minut w temperaturze 175C.


Smacznego! :)

4 komentarze:

Margo on 1 stycznia 2012 22:36 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Ciasto smakuje wybornie, jest dokładnie takie jak napisała Ola. Ola, jestem z Ciebie baaardzo
dumna! musia

asieja on 2 stycznia 2012 09:35 pisze...

bardzo pysznie!

Karola on 2 stycznia 2012 14:20 pisze...

potwierdzam że było pyszne, inne czekoladowe wypieki stały na stole do rana, a brownie zaraz zniknęło. było boskie :) !

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting