piątek, 1 czerwca 2012

Domowa pizza na cienkim cieście - wersja 1.


Dzień dobry!
Sesja się zaczyna, ciężko z czasem, ale mimo to w ostatni weekend udało mi się upiec... 5 pizz :).
Wersje składników 'na górę' były różne, ale jak wiadomo - sekretem pizzy jest dobre ciasto...
Można je przechowywać w lodówce i wykorzystać następnego dnia. 


Cienkie, chrupiące, ale nie tak kruche, aby się rozpadało. Nie powinno 'uginać się' pod ilością dodatków. 


Długo poszukiwałam w czeluściach internetu przepisu, który będzie odpowiedni. Wybrałam ten z Kwestii Smaku i odpowiednio powiększyłam liczbę składników. Ciasto wyszło idealne :). 


1 wersja dość standardowa, czyli pizza pepperoni! 
Cienkie ciasto na pizzę (5 średnich placków):
750g mąki (użyłam typ 00 'do pizzy'
450ml ciepłej wody
45g świeżych drożdży
3 łyżeczki soli
1,5 łyżeczki cukru
3 łyżki oliwy z oliwek

Robimy zaczyn z drożdży - na 5 placków będzie go sporo,  więc przyda się duży kubek. Drożdże rozpuszczamy w ok. 180 ml ciepłej (nie gorącej) wody, dodajemy cukier i 9 łyżek mąki.
Pozostałą mąkę przesiewamy do dużej miski/garnka. W środku robimy 'dziurę', wstawiamy w nią kubek z drożdżami, czekamy aż wyrosną (ok. 30 minut).
Do mąki dodajemy sól, drożdże, oliwę, resztę ciepłej wody. Mieszamy, zagniatamy!
Ciasto przykryte ściereczką odstawiamy na ok. 2 godziny do wyrośnięcia.

Po tym czasie część ciasta można schować do lodówki - należy oprószyć je mąką i zawinąć w folię wysmarowaną oliwą.
Ok. 15 minut przed pieczeniem należy wyjąć je z lodówki.

Przed samym pieczeniem zagniatamy ciasto ponownie. Sprawia trochę kłopotów przy wałkowaniu/ rozciąganiu dłońmi, ale nie zniechęcajcie się! :)

Placek kładziemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (ten biały ze zdjęcia sprawdza się idealnie). Smarujemy sosem. Jakim?

Sos do pizzy:
opakowanie przecieru pomidorowego w kartoniku
oregano
świeży czosnek

Do pomidorów wyciskamy czosnek i dosypujemy oregano - ilość wg własnego smaku i potrzeb.
Takim sosem smarujemy ciasto.
Na wierzch kładziemy ulubione składniki, w tym przypadku:

Pizza pepperoni:
ok. 100g mozzarelli
salami (ilość wg potrzeb)
cebulka (ilość wg potrzeb)

Mozzarellę ścieramy wcześniej na tarce i rozrzucamy po całym placku. Dopiero na nią wykładamy składniki.

Pizzę pieczemy ok. 20 minut w górnej części piekarnika (ale u Was może być inaczej, ja piekłam 2 razy dłużej niż w oryginalnym przepisie). Brzegi powinny być zrumienione.

Smacznego! :)

9 komentarze:

ILoveBake.pl on 1 czerwca 2012 16:49 pisze...

super wygląda

Natalia on 1 czerwca 2012 17:01 pisze...

Mało jest rzeczy lepszych niż domowa pizza :) A z salami to moja ulubiona

Anonimowy pisze...

Kochani, że super wygląda to widać, a jak smakuje!!!!!!!!!!!!! Mnieam, mniam! Wiem, powiecie, że nie jestem obiektywna, bo to moje dziecię te pizzę wyprodukowało, ale zapewniam, że wszystkie wersje smakowały rewelacyjnie. Po raz kolejny powtórzę, OLCIA, jesteś wielka! Poprosimy o powtórkę, bb

Karola on 1 czerwca 2012 18:44 pisze...

pycha pycha pycha :))))

Monika - Twoja Asystentka on 1 czerwca 2012 19:36 pisze...

wow, 5 pizz! no nieźle się napiekłaś, ale pysznie!
Pozdrawiam
Monika

Arvén on 2 czerwca 2012 00:23 pisze...

Sesja u mnie dopiero za dwa tygodnie...niejedną taką pizzę pewnie zdążę upiec ;) Trzymam kciuki!

Canette on 2 czerwca 2012 21:53 pisze...

Ja też poszukuję swojego ideału, muszę wypróbować i ten :)

burczymiwbrzuchu on 3 czerwca 2012 13:56 pisze...

Mam słabość do domowej pizzy :)

katarzynka on 14 czerwca 2012 12:49 pisze...

Faaaantastyczna! Full profeska :)

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting