sobota, 27 sierpnia 2011

5. Muffinki serowo - paprykowe


To moje pierwsze wytrawne muffinki. Mam z nimi pewien problem, bo... posmakowały mi średnio. Jednak na Moich wypiekach (a stamtąd brałam przepis) zebrały dużo dobrych opinii, więc może to tylko kwestia gustu i mojego zbytniego przyzwyczajenia do słodkich muffinów? Dlatego, mimo wszystko, dodam i ten przepis (a o tym, dlaczego posmakowały mi średnio opowiem za chwilę).
Składniki: (około 16 sztuk)
  • 2 średnie papryki
  • 125g roztopionego masła
  • 250ml mleka
  • 2 jajka
  • 250g sera feta
  • 400g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • Przyprawy: pieprz, papryka słodka, papryka ostra, czosnek (nie dodawałam soli - feta jest dość słona sama w sobie)Papryki trzeba zawinąć w folię aluminiową, a następnie piec ok. 40 minut w 180C. Po wyjęciu z piekarnika włożyć je do miski z zimną wodą i obrać ze skórki. Następnie pokroić w kostkę.
Wymieszać mąkę, przyprawy, proszek do pieczenia i sodę. Następnie dodać jajka, mleko, roztopione masło (ostudzone). Ser pokroić w kostkę (proponuję dość drobno), dodać do ciasta; dodać paprykę.
Przełożyć do formy na muffiny (wyłożonej papilotkami), piec ok. 25 minut w temperaturze 200C. Podawać na zimno.
Więc... Jaki jest problem z tymi muffinkami?
Choć dodałam więcej papryki i więcej sera, niż w oryginalnym przepisie, to muffinki wydają mi się zbyt 'ciastowate'. Tak jakby było dużo ciasta (mimo przypraw - o niewyraźnym smaku), a mało dodatków. Może dodałam za mało przypraw, a może po prostu nie jestem przyzwyczajona do muffinów 'na słono'?
Tak czy siak - gdyby ktoś próbował sam je upiec - życzę powodzenia i smacznego! :)

1 komentarze:

paproszkowe smaki on 27 sierpnia 2011 15:13 pisze...

znam ten przepis, piekłam je kilka razy, bo nam akurat bardzo posmakowały:)

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting