sobota, 29 października 2011

Domowa Shoarma, czyli Sphinx w domu :-)


Na przełomie września i października wylądowaliśmy w tej popularnej sieci restauracji kilka razy, trochę przypadkiem, trochę z powodu naszego uwielbienia dla dań z karty kultowych pozycji. Po trzecim razie miałam już serdecznie dość, bo nie lubię jeść na mieście... Ale za Shoarmą przepadam! Poszukałam na durszlaku i oczywiście blogerzy mieli już pomysł, jak zrobić ją w domu.

Na blogu filozofia smaku znalazłam przyprawę, jednak robienie tak małej ilości wydało mi się niezbyt sensowne, i łyżeczki zastąpiłam łyżkami stołowymi. I voila, mamy oto na półce z przyprawami kolejną kultową pozycję ;-) Poniżej moja propozycja podania, kurczak upieczony w piekarniku, wcześniej marynowany w niżej podanej przyprawie. Przepis ma okejkę T., więc na pewno warto go wypróbować :)

Składniki na przyprawę do shoarmy (podaję za Filozofią Smaku z moimi zmienionymi proporcjami):

·         1/2 łyżki pieprzy cayenne
·         1/2 łyżki kurkumy
·         1/2 łyżki cynamonu
·         1/2 łyżki gałki muszkatołowej
·         3/4 łyżki soli morskiej
·         1/2 łyżki czarnego pieprzu
·         1 łyżka imbiru
·         1 łyżka czosnku sproszkowanego
·         1 łyżka kuminu
·         1 łyżka papryki czerwonej słodkiej
·         1 łyżka ziela angielskiego
·         1 łyżka selera suszonego w płatkach - pominęłam, podobnie jak w oryginale


3 komentarze:

Monika - Twoja Asystentka on 29 października 2011 12:37 pisze...

ja też lubię od czasu do czasu wpaść na shoarmę do restauracji (m.in. do sphinxa, pełno ich w Łodzi). ale nigdy nie robiliśmy w domu - widać jednak, że przyprawę zrobić nietrudno, ja akurat wszystkie te smaki uwielbiam pojedynczo a w nagromadzeniu też nie mogą źle smakować. dziękuję za inspirację.

Pozdrawiam
Monika
www.bentopopolsku.blogspot.com

Arvén on 29 października 2011 23:09 pisze...

Zawsze kiedy tam wpadałam (częstotliwość dwa razy do roku) zamawiałam właśnie Shoarmę. Teraz chyba w ogóle przestanę :P

olć on 31 października 2011 09:49 pisze...

muszę kiedyś sama wypróbować! :)

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting