niedziela, 16 października 2011

JABŁECZNIK Z KASZY MANNY w dziesięć minut!


Przepyszne, ekspresowe ciasto. Znalazłam je na stronie Zwegowanych. Zrobienie go zajęło mi może z 10 minut?  Polecam serdecznie, będziemy go na pewno jeszcze nie raz piekli w sytuacjach awaryjnych, kiedy za godzinę mamy lecieć na imprezę a nie mamy niczego, co możemy ze sobą wziąć. Bo mamy taki zwyczaj, żeby zamiast chipsów czy ciastek na każdą imprezę/spotkanie przynosić coś zrobionego przez siebie. Niech żyje slow-food! :)

Cytuję za zwegowanymi, ja z rozpędu nie dodałam cukru, ale i tak było pyszne :)


Jabłecznik z kaszy manny




Składniki na jabłecznik

  • 2 kg jabłek,
  • 2 szkl. mąki,
  • 2 szkl. kaszy manny,
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 szkl. cukru lub 3 łyżki miodu (opcjonalnie),
  • 3 łyżeczki cynamonu,
  • 3/4 kostki margaryny.
Mąkękaszę mannę wraz z proszkiem do pieczenia należy wymieszać.Jabłka zetrzeć na tarce i dodać cynamon. Mieszaninę z mąki kaszy manny podzielić na 3 części i przekładać w tortownicy na zmianę z jabłkami. Na wierzch ciasta zetrzeć margarynę.
Jabłecznik (szalotkę) należy piec przez 55 minut w 180°C.

3 komentarze:

burczymiwbrzuchu on 17 października 2011 14:39 pisze...

Jesień to zdecydowanie idealny czas na jabłecznik :) z kaszy manny nigdy nie próbowałam, ciekawa sprawa :)

Monika on 19 października 2011 15:26 pisze...

Też,nigdy takiego nie jadłam,ale wygląda znakomicie;)

Kaś on 21 października 2011 19:47 pisze...

wow rzeczywiście ekspresowe ciacho! zapisuję na wypadek niespodziewanego nalotu gości :)

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting