piątek, 23 marca 2012

Francuskie serduszka


Czyli poduszeczki z ciasta francuskiego. Z dodatkami - dowolnymi, ale u mnie w wersji 'pizzowej'. Spróbowałam ich pierwszy raz na babskim spotkaniu u M., teraz powtórzyłam je w wersji bardziej 'romantycznej' ;). Idealne zarówno na śniadanie jak i kolację, ale też jako ciepła przekąska na przyjęcie. Ciepłe, sycące, smaczne!







Francuskie serduszka (8 dużych serc i 4 kółeczka):
1 opakowanie (400g) gotowego ciasta francuskiego
dodatki:
salami
cebula
żółty ser
ketchup
+ jajko do posmarowania


Rozmrożone ciasto należy delikatnie rozwałkować. Następnie wycinamy serduszka (bądź dowolny inny kształt, kółka wycięłam filiżanką).
Układamy w odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia - trochę urosną w piekarniku.
Na kawałkach ciasta układamy: salami, cebulę pokrojoną w kostkę, skrapiamy ketchupem, przykrywamy serem żółtym. Na koniec przykrywamy drugim kawałkiem ciasta, staramy się skleić brzegi (jeśli się rozejdą w trakcie pieczenia to nic się nie stanie). Smarujemy rozbełtanym jajkiem.
Pieczemy przez około 20 minut w 180C.


Smacznego - najlepiej we dwoje ;).


Wpis ląduje (mam nadzieję) w akcji: Śniadanie mistrzów

3 komentarze:

asieja on 23 marca 2012 15:22 pisze...

serduszka zawsze mi się kojarzyły ze słodkimi ciastkami, a tu taka miłe odmiana!

Dzikowiec on 23 marca 2012 16:38 pisze...

Fajne nadzienie, bardzo kuszące. A kształt w sam raz na romantyczne śniadanie we dwoje :)

Kaś on 27 marca 2012 19:27 pisze...

ale pyszności! wersja pizzowa to strzał w dziesiątkę

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting