sobota, 10 września 2011

MUFFINKI DAKTYLOWE


Witajcie po przerwie!
Dziś zupełnie nowy przepis i nowe foremki! Kupiłyśmy je na stronie Magiczne wypieki i na zdjęciu katalogowym prezentują się tak:


Wcześniej byłam właścicielką lidlowskiej teflonowej formy na 12 muffinek, a jeszcze wcześniej takiej o sześciu gniazdach (dostałam ją od drugiej autorki pasibrzuchów sto lat temu; dziś ma nową właścicielkę) . Zdecydowałam się na zmianę formy z bardzo prozaicznych przyczyn - irytowało mnie przywieranie ciasta i problem z doczyszczeniem formy, oraz ogromna forma zajmująca mi cały zlew/suszarkę na naczynia. Pojedyńcze foremki zajmują mniej miejsca, wykorzystujesz tyle, ile jest akurat potrzebnych, można je też wykorzystywać do bento - stąd wybór padł na te silikonowe śliczności. A serduszka? BO SĄ SŁODKIE ;-)


Trzeba było je wypróbować! Zapraszam więc na muffiny daktylowe. Lubicie te owoce? Ja uwielbiam. Od kiedy spróbowałam miękkich daktyli z Smirny dodaję je do owsianki, czy jogurtu. Dziś te bakalie debiutują w debiutanckich foremkach i muszę przyznać, że wyszły rewelacyjne. Wyrosły, a ciasto przyjemnie zaskakiwało dużymi, wilgotnymi kawałkami daktyli. Jeśli jeszcze nie znacie tych bakalii to polecam!


Przepis znaleziony na blogu http://zeszytewy.blogspot.com/, kursywą moje zmiany. Robiłam z połowy porcji, wyszło mi 9 sporych muffinów.



Skladniki;
345 g maki ze srodkiem spulchniajacym 170g mąki + łyżeczka proszku do pieczenia + łyżeczka sody
220 g cukru dałam 100g
100 g masla, rozpuszczonego dałam 60ml oleju
280 g maslanki 140g maślanki
2 jaja 1 jajko
1 lyzeczka skorki otartej z pomaranczy tu miałam problem, bo zapomniałam o tym składniku - dałam łyżkę esencji waniliowej
210 g daktyli, posiekanych 110g wielkich smirnowskich daktyli


Wykonanie;
Czas wykonania to ok 5 min, plus czas pieczenia.
Piekarnik rozgrzac do 200 C. Forme muffinkowa wylozyc papilotkami.
Make przesiac do miski, polaczyc z cukrem. Maslo wymieszac ze skorka pomaranczowa, jajami, maslanka idodac do suchych skladnikow. Wsypac daktyle i wymieszac do polaczenia. Mase rozlac do foremek. Piec ok 20 min.


Smacznego! :)

1 komentarze:

Monika on 10 września 2011 21:01 pisze...

Ale wyrośniete te babeczki;)pyszne!

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting