piątek, 16 września 2011

Muffinki gruszkowe


Pierwszy raz robiłam muffinki gruszkowe i przyznam, że jestem bardzo miło zaskoczona! :) Dlaczego zdecydowałam się na takie? Bo nigdy takich nie próbowałam. Poza tym miałam ochotę na muffinki zarazem wilgotne, soczyste i owocowe, ale słodkie zarazem. Gruszki były strzałem w dziesiątkę :).

W internecie znalazłam kilka przepisów na takie muffiny - w większości z nich była tylko 1 gruszka! W dodatku pokrojona w kostkę - bałam się, że wtedy wyjdą raczej 'muffinki z kawałkami gruszki' niż muffinki, w których ciasto ma gruszkowy smak. Ostatecznie bazowałam na przepisie Nigelli <3 , który pozmieniałam po swojemu (podaję 'swoje' proporcje i składniki).

Składniki: (na 12 sztuk)
300g mąki
90g cukru pudru *
50g cukru trzcinowego *
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka imbiru w proszku
1 łyżeczka cynamonu
140ml jogurtu naturalnego
125ml oleju
1 łyżka miodu
2 jajka
2 duże gruszki

Gruszki obieramy, wykrawamy gniazda nasienne i kroimi w drobną kostkę. Ok. 1/3 miksujemy blenderem.

Mieszamy suche składniki, a następnie dodajemy mokre (to NIEPRAWDA, że trzeba to robić w 2 miskach ;) wystarczy w 1 najpierw wymieszać suche i następnie do niej dodać mokre u wszystko wymieszać - po co brudzić 2 miski?). Mieszamy, dodajemy gruszki (zarówno zmiksowane jak i te w kawałkach). Przekładamy do foremek, wierzch można posypać cukrem trzcinowym i imbirem.

Muffinki sa super! Bałam się, że zmiksowane gruszki grożą zakalcem - nic z tego. Spokojnie można zmielić 1 gruszkę, a 1 dać w kawałkach.

Muffinki są delikatne, kawałki gruszki rozpływają się w ustach, ale...
*są za słodkie! Dodałam mniej cukru niż w oryginalnym przepisie, a to i tak okazało się być za dużo ;).

Smacznego!

(mój pierwszy wpis w durszlakowej akcji :))


2 komentarze:

Monia on 17 września 2011 11:45 pisze...

Ola otwiera się na świat! :) Brawo
Teraz każdy bedzie mógł spróbować twoich pyszności. Ja poproszę tylko częstsze dostawy :P

olć on 17 września 2011 14:33 pisze...

dziś będzie 2 partia :) (jeśli się zawlokę do kuchni ;))

Prześlij komentarz

 

Pasibrzuchy! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting